expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

TANAH UNTUK PEMBANGUNAN SELUAS 10 EKAR, DI UIA, SG. PUSU, GOMBAK UNTUK DIJUAL


TANAH UNTUK PEMBANGUNAN SELUAS 10 EKAR, DI UIA, SG. PUSU, GOMBAK UNTUK DIJUAL
Maklumat Tanah:
Status Tanah Pertanian, Zooning Tiada Halangan Untuk Pembangunan, FreeHold, Rizab Melayu, pernah memohon untuk buat rumah teres dan telah pun diluluskan oleh majlis sejak tahun 1998, tetapi cadangan itu tidak dapat diteruskan kerana faktor kekurangan modal.

Kedudukan Tanah:
Jarak lebih kurang 1KM Ke Pintu Utama UIA, 300 Meter Ke Jalan Utama Sg. Pusu, Berdekatan dengan Jalan Dan Lebuhraya Utama Gombak dan jalanraya serta lebuhraya yang lain.

Kelebihan Kawasan:
Sesuai untuk Pembangunan Kolej, Universiti, Sekolah, Pembangunan Kediaman, Perumahan, Pembangunan Komersial dan Sebagainya.

Potensi Harga Tanah:
Harga Tanah dijangka akan meningkat kerana kedudukan tanah terletak disekitar kawasan berdekatan kemudahan awam, sekiranya ada perancangan pembangunan sudah tentu kawasan ini amat sesuai dan berpontensi menjadi kawasan top di sekitar UIA, Sg. Pusu dan Gombak.

Harga Tanah:
RM8,500,000.00 Juta Untuk 10 Ekar



Koleksi Gambar, Pelan Kawasan Tanah:

Kedudukan Tanah Second Layer dari Jalan Utama Sg. Pusu, UIA Gombak, Selangor








Pengurusan:
Sebelum pembeli atau pemaju berminat untuk nak beli Tanah berkenaan, adalah mustahak perlu difahami, status tanah pada ketika ini masih dalam status Pertanian.

Tapi walau bagaimanapun, sekiranya pembeli/pemaju mempunyai pengalaman yang luas, mempunyai kemampuan dari segi kewangan, mampu mengendalikan pengurusan pertukaran status dengan jabatan/majlis dan jabatan-jabatan berkaitan, maka bagi pendapat kami, tanah lot 3565, 3566, 4827,4828, dan 4829 merupakan pilihan tepat untuk pelaburan dan pembangunan.

LANGKAH-LANGKAH DAN PERATURAN BELI TANAH

LANGKAH PERTAMA

Pembeli perlu menyediakan Penyata Kewangan Atau Bukti Kemampuan sebelum melawat kawasan tanah. Perkara ini penting dan diperlukan, tujuannya mengelakkan dari membazir masa, tenaga dan kos lawatan. Penyata kewangan itu hendaklah diemailkan atau hantar menggunakan sosial media Whatssap/Line mengikut details seperti berikut:

Kepada:
PHOENIX CALIBRE GROUP SDN BHD
Email: myphoenixcalibre@gmail.com

LANGKAH KEDUA
Sebaik sahaja kami menerima salinan Penyata Kewangan dari pembeli/wakil pembeli, seterusnya menetapkan temu janji tarikh, masa dan tempat perjumpaan segera secara email, cal, sms atau melalui sosial media (Whatssap/Line/Wechat) dan sebagainya

LANGKAH KETIGA
Perjumpaan, perbincangan dan aktiviti melawat kawasan tanah.

LANGKAH KEEMPAT
Sekiranya pembeli setuju untuk membeli hartanah berkenaan, pembeli perlu menyediakan bayaran Deposit atau Wang Pendahuluan sebanyak 10% daripada harga tanah, bayaran deposit dibuat di pejabat pemegang amanah atau pejabat peguam pemilik tanah.

LANGKAH KELIMA
Dalam tempoh 10 atau 21 hari waktu berkerja, peguam akan menyediakan surat perjanjian jual beli (SPA) manakala sekiranya pembeli membeli hartanah menerusi pinjaman bank akan mengambil masa 7 hari bekerja untuk menentukan sama ada pembeli layak mendapat kemudahan pinjaman atau pun tidak, pembeli akan menandatangani perjanjian pinjaman dengan panel bank sekiranya permohonan pinjaman diluluskan. Kami akan menghubungi / menasihatkan pembeli supaya menandatangani perjanjian jual beli tanah dengan pemilik tanah di pejabat peguam. Semasa menandatangani perjanjian ini, pembeli hendaklah membayar baki tunggakkan iaitu sebanyak 90% lagi daripada harga tanah.

Nota Penting: Sekiranya pembeli tidak memohon pinjaman bank, baki tunggakkan boleh dilangsaikan oleh pembeli dalam tempoh 3 bulan dari tarikh bayaran Deposit atau Wang Pendahuluan atau tarikh perjanjian jual beli tanah (SPA).


Bagi pembeli yang serius, sila hubungi kami
PHOENIX CALIBRE GROUP SDN BHD
Email: myphoenixcalibre@gmail.com
Blog: http://phoenixcalibre.blogspot.com/