expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

TAWARAN HARGA TERENDAH RUMAH BANGALOW DI PADANG RENGAS, PERAK UNTUK DIJUA

RUMAH BANGALOW, TANAH LUAS, KAWASAN BERDEKATAN KEMUDAHAN AWAM, FREEHOLD, RIZAB MELAYU,  DI PADANG RENGAS, PERAK SEDIA UNTUK DIJUAL

BUTIRAN RUMAH
Kategori Rumah: RUMAH BANGALOW
Dalaman Rumah: TINGKAT ATAS ADA 4 BILIK 3 BUAH TANDAS, TINGKAT BAWAH, 2 BILIK TERMASUK BILIK PEMBATU RUMAH DAN ADA 1 TANDAS, RUANG TAMU, DAPUR DALAM DAN DAPUR BASAH BAHAGIAN LUAR.
Maklumat Tanah Negeri: PERAK
Daerah: KUALA KANGSAR 
No. PT: PT1045 
Pegangan: KEKAL SELAMA-LAMANYA 
Kampung: MUKIM KAMPONG BUAYA
Status Tanah: TANAH RIZAB M,ELAYU (RIZAB MELAYU) 
Luas Tanah: 0.4253 HEKTAR (1.0509 EKAR)
Harga Tawaran: RM690,000.00 (HARGA TAWARAN)
Kawasan: RUMAH BERDEKATAN DENGAN SEKOLAH TEKNIK PADANG RENGAS, SEKOLAH, PEJABAT, KEDAI, RUMAH, PEJABAT POS, STESEN KERETAPI LAJU DAN SEBAGAINYA.

PELAN RUMAH GROUND FLOOR DAN FIRST FLOOR
GROUND FLLOR PLAN
FIRST FLOOR PLAN
Beberapa Koleksi Gambar Rumah







LANGKAH-LANGKAH DAN PERATURAN BELI RUMAH

LANGKAH PERTAMA
Pembeli perlu menyediakan Penyata Kewangan Atau Bukti Kemampuan sebelum melawat kawasan rumah, penyata kewangan itu hendaklah diemailkan mengikut details seperti berikut:

Kepada:
PHOENIX CALIBRE GROUP SDN BHD
Email: myphoenixcalibre@gmail.com

Nota: Keperluan kami melihat Bukti Kemampuan Kewangan Pelanggan sebelum melawat rumah adalah wajib, bagi mengelakkan kedua-dua pihak tidak membazir masa dan tenaga serta kos lawatan. Diharap pihak ketiga memahami prosedur yang kami tetapkan. Sekiranya ada pihak ketiga mempunyai pelanggan berminat untuk hartanah di atas, pihak ketiga dinasihatkan untuk mendapatkan Proof Of Fund (Bukti Kemampuan Kewangan) pelanggan terlebih dahulu sebelum menetapkan tarikh lawatan.

LANGKAH KEDUA
Setelah pihak kami menerima Penyata Kewangan dari pembeli/wakil pembeli, seterusnya menetapkan temu janji tarikh, masa dan tempat perjumpaan segera secara email, cal, sms atau melalui sosial media (Whatssap/Line/Wechat) dan sebagainya.

LANGKAH KETIGA
Perjumpaan, perbincangan dan aktiviti melawat kawasan rumah.

LANGKAH KEEMPAT
Sekiranya pembeli setuju untuk membeli rumah berkenaan, pembeli perlu menyediakan bayaran Deposit atau Wang Pendahuluan sebanyak 10% daripada harga rumah, bayaran deposit dibuat di pejabat pemegang amanah atau pejabat peguam pemilik rumah.

LANGKAH KELIMA
Dalam tempoh 10 atau 21 hari waktu berkerja, peguam akan menyediakan surat perjanjian jual beli (SPA) manakala sekiranya pembeli membeli hartanah menerusi pinjaman bank akan mengambil masa 7 hari bekerja untuk menentukan sama ada pembeli layak mendapat kemudahan pinjaman atau pun tidak, pembeli akan menandatangani perjanjian pinjaman dengan panel bank sekiranya permohonan pinjaman diluluskan. Kami akan menghubungi / menasihatkan pembeli supaya menandatangani perjanjian jual beli rumah dengan pemilik rumah di pejabat peguam. Semasa menandatangani perjanjian ini, pembeli hendaklah membayar baki tunggakkan iaitu sebanyak 90% lagi daripada harga hartanah.

Nota Penting: Sekiranya pembeli tidak memohon pinjaman bank, baki tunggakkan boleh dilangsaikan oleh pembeli dalam tempoh 3 bulan dari tarikh bayaran Deposit atau Wang Pendahuluan atau tarikh perjanjian jual beli tanah (SPA).

Bagi pembeli yang serius, sila hubungi kami
PHOENIX CALIBRE GROUP SDN BHD 
Email: myphoenixcalibre@gmail.com
Blog: http://phoenixcalibre.blogspot.com/